Richierich's 65.....FOR SALE!!!!!

Show off your pristine van, restoration, or daily driver.
Post Reply

Topic Author
richierich37
SSVC Member
SSVC Member
Posts: 1160
Joined: Sat Jul 12, 2008 7:10 am

Re: Richierich's 65.........BROKEN :-(

Post by richierich37 » Thu Aug 16, 2012 6:53 pm

Was having a wee look through various photos there to get the bus luv back, here are a select few..................

Awesome GTI/Detailed Show..........

Image

Image

Image

When the troubles began...............

Image

Didn't stop us having fun though!!!...............

Image

Cumbria VAG Show................

Image

Image

Image

DC 12.5 Show...............

Image

Thanks to all that took the photos!
Image

RICHIE C
SBS UK #37
P.B. 16.88 @ 77.1MPH
http://www.steeringboxscrapers.net/

User avatar

ally5443
SSVC Member
SSVC Member
Posts: 259
Joined: Mon Mar 15, 2010 4:30 pm
Location: Glasgow

Re: Richierich's 65.........BROKEN :-(

Post by ally5443 » Fri Aug 24, 2012 9:50 am

:cry: :cry: Sh**t buddy, sounds bad (expensive),well good excuse for more work. Looks like summers nearly over anyway. If your missing the bus give me a shout and I'll take you for a spin in a nice slow one:lol: Did you have any more shows planned? Think I'll try to get another couple in before bus goes into hibernation. Work and family things keep getting in the way this year. Good luck with repairs.


Topic Author
richierich37
SSVC Member
SSVC Member
Posts: 1160
Joined: Sat Jul 12, 2008 7:10 am

Re: Richierich's 65.........BROKEN :-(

Post by richierich37 » Fri Aug 24, 2012 11:35 am

Cheers dude, yeah its a bad one but hey ho it will be back soon enough! :) I was planning on doing the Players Show next month but that ain't gonna happen...........well not in the bus anyways! :wink: Hope all you guys are well and give work a miss and get out in your bus! :twisted:

See ya soon.................

P.S.......You in the new man cave yet? :bounce:
Image

RICHIE C
SBS UK #37
P.B. 16.88 @ 77.1MPH
http://www.steeringboxscrapers.net/

User avatar

Choc
SSVC Member
SSVC Member
Posts: 3425
Joined: Wed Jun 28, 2006 7:16 pm
Location: Derbyshire

Re: Richierich's 65.........BROKEN :-(

Post by Choc » Fri Aug 24, 2012 12:27 pm

It all seams a bit gay if you ask me!

Hope the motor gets sorted and the pink tinware looks great! :D


Topic Author
richierich37
SSVC Member
SSVC Member
Posts: 1160
Joined: Sat Jul 12, 2008 7:10 am

Re: Richierich's 65.........BROKEN :-(

Post by richierich37 » Fri Aug 24, 2012 1:09 pm

Choc wrote:It all seams a bit gay if you ask me!

Hope the motor gets sorted and the pink tinware looks great! :D

Holy Moly you still about man?!?!?!?! :lol: Aye it will all be sorted then i'll take it from there! :wink:
Image

RICHIE C
SBS UK #37
P.B. 16.88 @ 77.1MPH
http://www.steeringboxscrapers.net/

User avatar

ally5443
SSVC Member
SSVC Member
Posts: 259
Joined: Mon Mar 15, 2010 4:30 pm
Location: Glasgow

Re: Richierich's 65.........BROKEN :-(

Post by ally5443 » Fri Aug 24, 2012 7:54 pm

richierich37 wrote:Cheers dude, yeah its a bad one but hey ho it will be back soon enough! :) I was planning on doing the Players Show next month but that ain't gonna happen...........well not in the bus anyways! :wink: Hope all you guys are well and give work a miss and get out in your bus! :twisted:

See ya soon.................

P.S.......You in the new man cave yet? :bounce:
Yeh bud all moved in lovely new garage full of old crap, can't get my bus in :oops: :(


Topic Author
richierich37
SSVC Member
SSVC Member
Posts: 1160
Joined: Sat Jul 12, 2008 7:10 am

Re: Richierich's 65.........BROKEN :-(

Post by richierich37 » Fri Aug 24, 2012 8:05 pm

:lol: awesome, better get stuff moved quickly so you can hide in there away from the real world!!!! :wink:
Image

RICHIE C
SBS UK #37
P.B. 16.88 @ 77.1MPH
http://www.steeringboxscrapers.net/


Topic Author
richierich37
SSVC Member
SSVC Member
Posts: 1160
Joined: Sat Jul 12, 2008 7:10 am

Re: Richierich's 65.........BROKEN :-(

Post by richierich37 » Wed Nov 14, 2012 12:04 pm

Back in play real soon, both engine and gearbox have been fully rebuilt and are ready to refit! Matt Balls will be a busy boy making it all better!

Image
Image

RICHIE C
SBS UK #37
P.B. 16.88 @ 77.1MPH
http://www.steeringboxscrapers.net/


Topic Author
richierich37
SSVC Member
SSVC Member
Posts: 1160
Joined: Sat Jul 12, 2008 7:10 am

Re: Richierich's 65!

Post by richierich37 » Wed Nov 14, 2012 2:37 pm

Let the games begin......................

Image
Image

RICHIE C
SBS UK #37
P.B. 16.88 @ 77.1MPH
http://www.steeringboxscrapers.net/


Topic Author
richierich37
SSVC Member
SSVC Member
Posts: 1160
Joined: Sat Jul 12, 2008 7:10 am

Re: Richierich's 65!

Post by richierich37 » Sat Dec 08, 2012 1:09 pm

Just a wee update to keep the thread alive, Matt Balls has refitted the rebuilt gearbox and rebuilt engine and its driving sweet as a nut! So he has now started on the propex central heating system. It will be blowing hot air into the cargo area and he has made up a fitting to allow some hot air to blow up to the windscreen area and cab zone! Some quick photos of work....................

Image

Image

Image

After this is finished he is fitting a new split charge system with lesuire battery and the new oil cooler system then it will be pick up time! :cheers:
Image

RICHIE C
SBS UK #37
P.B. 16.88 @ 77.1MPH
http://www.steeringboxscrapers.net/

User avatar

ally5443
SSVC Member
SSVC Member
Posts: 259
Joined: Mon Mar 15, 2010 4:30 pm
Location: Glasgow

Re: Richierich's 65!

Post by ally5443 » Sat Dec 08, 2012 5:26 pm

Tasty Toasty!!


Topic Author
richierich37
SSVC Member
SSVC Member
Posts: 1160
Joined: Sat Jul 12, 2008 7:10 am

Re: Richierich's 65!

Post by richierich37 » Sun Dec 09, 2012 5:00 pm

ally5443 wrote:Tasty Toasty!!
Hopefully dude! :cheers:
Image

RICHIE C
SBS UK #37
P.B. 16.88 @ 77.1MPH
http://www.steeringboxscrapers.net/


Topic Author
richierich37
SSVC Member
SSVC Member
Posts: 1160
Joined: Sat Jul 12, 2008 7:10 am

Re: Richierich's 65!

Post by richierich37 » Mon Apr 08, 2013 12:19 pm

What a weekend..................My first outing in the bus after the rebuild!!!!!..........Left at the crack of dawn and headed over to Ireland for the Dubshed Show. Bus was great, got on and off the ferry with only a small amount of scrapaged!!!!!

Image

Image

Once I got off the boat the bus didn't feel right and some squeeling noises were coming from my freshly built engine!!!! Got to the show and opened up the engine hatch to find this....................

Image

Pulley nut was loose and the belt was in tatters!!!!!!

After a wee panik the show organisers hooked me up with a ride to halfords to score a new belt!.................Didnt have to right size instock so bought a narrower one that fitted and would get me home!

I was in the Aircooled shed that was filled with Splits, Gaywindows, T25 and Beetles, a real good variety on display!

Image

Image

A great day was had and the icing on the cake was scooping another winner trophy for my rotten auld bus!!!!!

Image

Cheers.....................

P.S. Excuse the lack of photos!!!!! lol
Image

RICHIE C
SBS UK #37
P.B. 16.88 @ 77.1MPH
http://www.steeringboxscrapers.net/

User avatar

Trint Eastwood
SSVC Member
SSVC Member
Posts: 481
Joined: Tue Jul 05, 2011 4:58 am
Location: South from Lyon France
Contact:

Re: Richierich's 65!

Post by Trint Eastwood » Sat Apr 20, 2013 6:38 pm

good to see nothing worse that that belt gave you trouble. First outings are always like a test drive. :blackeye:


Topic Author
richierich37
SSVC Member
SSVC Member
Posts: 1160
Joined: Sat Jul 12, 2008 7:10 am

Re: Richierich's 65!

Post by richierich37 » Tue Apr 23, 2013 7:36 pm

Trint Eastwood wrote:good to see nothing worse that that belt gave you trouble. First outings are always like a test drive. :blackeye:
Defo fella!!!!! :cheers:

Scottish boys on the ferry..................

Image

late night petrol stop......................

Image

Just been polished and cleaned................

Image

Image
Image

RICHIE C
SBS UK #37
P.B. 16.88 @ 77.1MPH
http://www.steeringboxscrapers.net/

Post Reply